For å utføre diagnoser og reparasjoner på maskiner vil det alltid renses, smøres, justeres og kalibreres. Dette er fordi de aller fleste problemer kan løses på denne måten, og fordi det er nødvendig for å stille riktige diagnoser og utføre velykkede reparasjoner.
Omfattende eller tidkrevende reparasjoner vil øke prisen. Deler kommer også alltid i tillegg.
Skriv problemet og maskin type for maskinen i feltet "meding til salgsavdeling" ved utsjekk. Skriv så detaljert som mulig slik at de på verkstedet vårt har den informasjonen de trenger.
Etter symaskinservice er bestilt på nett kan du enten levere symaskinen i butikk under ordinær åpningstid Oslo eller Gjøvik, eller sende den via post. Sendes den via post må du legge ved ordrebekreftelsen du mottar etter bestillngen er fullført, du må også sende mail til Post@somsenteret.no for og avtale tid for innsending av maskinen så du får en bekreftelse på at de på verkstedet har tid til å reparere maskinen din.
Send maskinen gjerne i orginalemballasje, eller pakk den særdeles godt. Du må selv betale for frakt tur/retur, og har risikoen for transport begge veier.
Alle servicer som skal sendes til oss skal sendes til Sømsenteret, Hunnsvegen 4, 2821 Gjøvik. og du må avtale med verksted før du sender den inn at de har tid å se på den, send mail til Post@somsenteret.no.
Vi har fortiden ca 1 mnd vente tid på service som sendes inn til oss.