Behandlingstid
Ordren din vil bli behandlet i løpet av 1-4 virkedager. Hos oss er pakkelageret oppe fra 08:00-16:00 mandag til fredag noe som betyr at alle ordre som kommer inn etter 16:00 på fredag vil behandlet over helgen. I perioder med kampanjer og tilbud må du påbergene ekstra ventetid.
Unntak er dersom bestillingen inneholder varer vi for øyeblikket ikke har på lager. Da venter vi med å sende bestillingen din til vi har alle varene på lager slik at vi sparer deg for ekstra fraktavgifter. Inneholder ordren utgåtte varer vil disse vare krediteres, og resten vil bli sendt som normalt.
Du kan når som helst logge deg inn på somsenteret.no og følge ordren din. Når varene sendes fra oss vil de få status "Sendt" i ordrehistorikken. Inntil da vil det kun stå "Åpen". Varer som er utsolgt vil merkes som restet. Har du spørsmål relatert til ordren din, ta kontakt med oss. Husk å ha ordrenummeret for hånden.
Fraktkostnader
Dersom du har handlet for over 1300,- er frakten gratis. Ordre under 1300,- blir belastet med 99,- i fraktkostnader ved "Pakke i postkassen" som fraktmetode. Post i butikk koster 130,- og dersom du velger personlig hjemlevering vil frakten koste 295,-. Du kan lese mer om posten sine sine alternativer for frakt under.
Merk at du kan også velge å hente pakken i en av våre butikker helt gratis.
Alternativer for levering
Pakke i postkassen
Alle pakker opptil 5 kg kan bli sendt rett til postkassen.
- Komfortabelt - Pakken leveres i din postkasse, og du varsles via SMS eller e-post.
- Fra 1 januar 2022 leveres Pakke i postkassen til Nord Norge med jernbane og biler i stedet for fly. Dette gjelder 1,3 millioner pakker som betyr 600-700 færre tonn per år med fly - en mer bærekraftig løsning. Pakke i postkassen er godt på vei til å bli en helgrønn tjeneste.
Hvis det ikke er plass i postkassen leveres pakken i en Pose på døren i stedet for at den sendes til hentested for utlevering.
- Raskere - Du får en raskere leveranse om du mottar varen i Pose på døren enn om du må reise til hentested. Du vil få en SMS/e-post når sendingen er levert som Pose på døren.
Leveringsvilkår (Pose på døren)
For at tilleggstjenesten Pose på døren skal kunne utføres må følgende kriterier oppfylles:
- Bruksenhetsnummer/etasjenummer må angis i adressen hvis du bor i leilighet.
- Avstanden fra postkasse til din dør må ikke være mer enn 250 m.
- Ditt hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang.
- Døren må være tydelig merket med ditt navn.
- Posten må ha adgang til din dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang.
I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt blir sendingen levert til ditt postkontor eller Post i butikk for utlevering.
Pakke til hentested
Posten har ca. 2300 hentesteder og er aldri langt unna når du skal hente pakkene dine!
- Rask - 1-2 dagers levering til store deler av landet
- Trygt - God kontroll med sporing underveis, og signatur ved levering
- Klimanøytralt - Posten frakter så miljøvennlig som mulig
Dersom du ikke henter pakken din innen Posten sin hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret påløper et uavhentetgebyr på kr. 370,-. Dette er for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss).
Pakke levert hjem
Posten tilbyr hjemlevering i hele landet!
- Smidig - Du slipper å hente, får pakken hjem på døren
- Enkelt - Pakken kan bes settes igjen om man ikke er hjemme
- Fleksibelt - Du kan endre ønsket utleveringsdag
- Trygt - SMS når pakken er på vei
Posten tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet. Pakkene leveres mellom kl. 8–17 eller 17–21, basert på hvor i landet man bor. De har også lørdagslevering i Oslo!
I byer og tettsteder leveres pakker mellom kl. 17–21, og det vil bli sendt en sms til deg med lenke til Posten sitt digitale grensesnitt. Her vil du få informasjon om estimert leveringstidspunkt innenfor et én-times intervall, følge pakkens vei i sanntid og gjøre valg underveis.
Retur
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Dette er vedlagt i mailen du får av oss når du bestiller. Du kan også laste ned angreskjemaet her.
Er ikke angrerettskjemaet vedlagt, eller tilstrekkelig utfylt med den etterspurte informasjonen, er du selv ansvarlig for å ta kontakt slik at returen blir gjennomført. Det vil også forekomme et gebyr på 70,- for ekstra ekspedisjon av oss.
Du må selv betale returkostnaden ved benyttelse av angrerett, og har risikoen for transporten tilbake til oss. Returer skal alltid sendes til Hadelandsvegen 6, 2816 Gjøvik.
Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.